Shopping på apoteket

Jag trotsade kylan idag och gav mig ut en sväng på Söder. Apoteket var öppet trots den röda dagen så jag gick in och botaniserade lite inför min stundande resa. Resultatet blev lypsyl, liten handkräm, liten alkogel (så man får ha med dem på planet), deo (allt i Kina har typ whitening-grejs i sig) och något mer som jag inte kommer ihåg nu. Bidde inga resorb, de brukar annars gå åt som smör i solsken bland mina vänner där (bakfyllebot). Första gången jag åkte bunkrade jag upp med en stor kartong med någon slags smärtstillande/febernedsättande eller vad det nu är i Alvedon/Ipren osv. Jag är ju annars inge pillerknaprare, men jag tänkte det var lika bra att ta det säkra för det osäkra. Sex månader senare kom jag hem med alla piller utom ett och vetskapen att det går precis lika bra att köpa skiten där. Tror att jag har en bild från apoteksshoppingen innan jag åkte den gången, ska se om jag kan rota fram den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0