Kylig kyla

Herre jisses, idag har jag frusit precis hela dagen tror jag. Frös redan när jag skulle sova igår, men vaknade upp varm ändå, men det varade inte länge det. Tofflor och många lager kläder till trots sitter jag och huttrar och fingrarna rör sig endast med viss tröghet över tangentbordet. Har nyss maxat elementen i lägenheten dock så förhoppningsvis blir det lite bättre strax. Har även kört det gamla gasugnstricket, eller i alla fall en lightversion av det - efter användande lämnar man ugnsluckan öppen så att värmen får puttra ut i lägenheten. Den mer extrema varianten är att man helt enkelt sätter på ugnen och öppnar luckan. Funkar väl även på elspis, men tänk då på att räkningen kan bli saftig. Gas ingår redan i hyran. Inte så värst miljövänligt heller misstänker jag, men vad göra när termometern kryper under -15?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0