Att lucia eller inte lucia

Satt och funderade på om det skulle vara värt att pallra sig upp ( = sätta mig upp i sängen och sätta på tvn) för någon slags luciatåg på tv imorgon? Jag blir lite ledsen när jag tänker på hur olika associationer jag får av lucia idag jämfört med när jag var liten. Då var det enbart gulligt, mysigt och stämningsfullt och nu är allt man hör att det kommer skita sig på Maria-vad-det-nu-heter för att det kommer komma in så mycket överförfriskade ungdomar. Dessutom är ju inte luciatåget på tv alls lika fint som de man hade i skolan. Det är så pretto på tv. Lästa att Reinfeldt ska ut och vara Pappa på stan i Danderyd imorgon kväll. Ja, det är väl bra. Om än inget mer än ett pr-trick. Undrar varför han dissar Täby.

Jaha, det verkar som att jag måste vakna 06.30 för att få beskåda detta pretantiösa luciatåg. Är det värt det? Tror att planen får bli att ställa klockan, vakna, sätta på tvn och sen se till att ställa klockan igen på mänsklig tid och se hur länge jag håller mig vaken helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0