Mon dieu

Ja herre min skapare vad trött jag är nu. Borde sova för länge sen.

Väldigt givande dag i alla fall. Intervju på förmiddagen och sen som sagt European Development Days. Sjukt påkostat arrangemang. Bestämde mig till slut för att gå på sessionerna om Trade and the Private Sector och Women and Security. Den första var nog mest lärorik, i den andra hade de svårt att fördjupa sig utan det vart mest att Margot Wallström satt och promotade kvotering av kvinnor och att Gunilla Carlsson till slut började be om ursäkt för hon insett att de inte jobbar tillräckligt med frågorna. Själva mässan var också bra med miljarders utställare från världens alla hörn.

Efter lunch kom min förra handledare Rick och min efterträdare Elin dit och höll mig sällskap och jobbade. Blev presenterad för Alonzo Fulgham (han som hade föreläsningen på UI igår) från USAID vilket var stort. Rick hjälpte mig ännu mer på traven och sa att jag letade jobb osv, och Mr. Fulgham var väldigt trevlig och tipsade hej vilt men på ett genuint sätt.

Imorgon bitti bär det av igen för mer lyssning. Gratis mat hela dagen får man också, hoho. (Ehhehe kanske inte så finkänsligt att prata om när det handlar om en värld i kris, men hey, jag är rätt pank för tillfället jag med faktiskt!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0