Min tv lever sitt eget liv

Trots att jag ser mig själv som en ganska modern och teknikintresserad människa suckar jag ibland när jag ser över de tekniska aparaterna i mitt hem. Jag äger för tillfället inte en fungerande mp3-spelare. Mobiler har jag i massor, men ingen som är nyare än snart två år, och dessutom inte ett enda headset som fungerear som det ska. Tv... Ja. Årsmodell -83 kanske? Den har tillhört min kompis föräldrar som haft den som reserv-tv på landet! Jag fick ta över den efter att min gamla (och ganska fina) tv gått sönder för fyra år sedan. Mindre tv går nog inte att finna. Inte tjockare heller. Och på senare år har den börjat dö efter att ha stått på några timmar. Då bara lägger den av och så får man vänta några dagar innan man använder den igen. Småjobbigt att planera sitt tv-tittande, så jag låter oftast bli.

Avslutningsvis skulle jag kunna berätta om alla egenheter min dator har för sig, men då alla dessa uppstod efter att jag på egen hand meckat in lite kinesiska reservdelar i den i våras väljer jag att avstå. Det får mig bara att känna mig så korkad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0