Skrivkramp

Jag har drabbats av grav skrivkramp. Vill få ihop en ansökan till ett stipendium som jag så fruktansvärt gärna vill ha, men det känns som att varje mening jag skriver tar mig längre ifrån. Gjorde också misstaget att läsa om de föregående stipendiaternas bakgrunder och det var ju inte så lyckat. Entreprenörer hit, egna företag dit. Självförtroendet sjönk tre pinnhål till. Jag vill att någon ska läsa igenom det när det är klart, men jag vet inte vem! Språket har jag koll på själv, men jag vill att någon som lika gärna kunde ha suttit i nomineringskommittéen ska läsa och säga WOW! Henne ska vi ha! Eller buuu, så får jag i alla fall en chans att skriva om den.

Å andra sidan har ju dessa fingrar skrivit till sig 25.000 kr i stipendiepengar för bara ett år sedan, så varför skulle de inte kunna det igen? Fyra gånger pengarna, måste ansökan vara fyra gånger så bra? Hoppas inte. Får man skriva på engelska? Jag antar att de vill ha med ett CV också? Mina förhoppningar är skyhöga, instruktionerna minimala.

Kanske hjälper med en kopp thé och en liten chokladbit innan jag fortsätter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0