Proffspraktikant

Jag börjar undra om det är mitt öde att vara praktikant. Det skulle i och för sig inte göra något om alla praktiker var lika intressanta och givande som min senaste, men det är väl lite halvknaggligt betalt. Förutom Shanghai så ringde det idag en kvinna från AIESEC och förvarnade om en telfonintervju med ett Holländskt bolag nästa vecka. Ett grymt roligt och ansvarsfyllt projekt, lite samma stuk på det som Exportrådet. Minus med Nederländerna är att det inte är Shanghai. Plus är att detta projekt erbjuder betydligt mer ansvar och frihet än det i Shanghai. Och att jag har flera fina vänner i Holland som jag kan träffa då! Men plus med Shanghai är ju att det är Shanghai. Hummm. Dock tvivlar jag på att jag kommer vara i den situationen att jag måste välja, men det skadar ju inte att fundera igenom allting.

Fotbolls-EM sommaren 2008 i Shanghai. Jag följde alla Sveriges och Hollands matcher. Med tanke på att de spelade dagarna efter varandra hela tiden (tills Sverige åkte ut då) och vi fick hålla oss uppe till sex på morgonen innan slutsignalen gick var jag lite sliten när det hela var över. Men oj så kul vi hade! Dock var det sjukt mycket bättre drag på Hollands matcher än på våra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0