Praktikantragg

Igår var det dags att bege sig ut till mitt gamla universitet för att vara med på ett möte där de sökte nya praktikanter till stället jag var på från januari till augusti i år. Jag var med för att svara på eventuella frågor, inte för att jag vill söka igen. Nog för att det var underbart, men man kan ju inte jobba obetalt i all evighet. Hur skulle det se ut. Som väldigt mycket minus på kontot till att börja med!

Jag hittade i alla fall en solklar favorit, och dessutom en härlig och generös tjej som jag hoppas se mer av i framtiden. Om hon bestämmer sig för att söka ska jag minsann se till att lägga in ett extra gott ord för henne. Mmm. Annars då? Åkte vidare från universitetet för att möta upp pappa och min vän Bea för middag. Bea är frisör och pappas fru behövde lite bollplank då hon funderar på att utvidga sin nuvarande skönhetssalong till att också innefatta frisörer. Jag tror alla blev lite klokare, om inte annat så väldigt mycket mättare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0