Mutter butter

Så kan man sammanfatta den här dagen. Somnade sent igår och hade klockan ställd på 06:30 för att jag skulle upp och iväg på karriärsvägledning på skolan. När jag väl lyckades ta mig upp och iväg så ringde de och sa att det blivit inställt. Som tur var hade jag inte hunnit vidare långt i alla fall. Var sjukt trött så jag gick och la mig igen en liten stund och kollade på Private Practice. Klockan 13 var det dags för jobbintervju, och det var ju i och för sig roligt. Dessvärre var det två killar modell yngre som höll i den och vi klickade inte alls kändes det som. De körde någon slags Good cop-bad cop taktik som var allmänt störande. Inte var de särskilt skickliga på att intervjua heller. But but, vi får se. Skönt att de påpekade att de minsann ska träffa jättemånga kandidater också. Det fattade väl jag också men typiskt onödig sak att slänga ur sig. Vandrade därifrån på betydligt sämre humör än när jag kom dit. Dock gick väl själva intervjun ganska bra förutom att de gav väldigt lite utrymme för mig att utveckla saker och ting. Vår humor klickade inte heller kände jag. Jag gillar att styra intervjuer så att de blir mer som ett löpande samtal, och då är ju lite försynta skämt bra att ta till ibland, men mina gick nog inte riktigt hem den här gången. Och den ena killen skulle också skoja till det ibland men var inte alls rolig. Typ: "Sammarbetar ni mycket med era systerkontor runt om i landet?" "Nä, vi hatar varandra och pratar aldrig." Hög nivå på den liksom. Men några guldkorn har dagen bjudit på också så nu ska jag fokusera på dessa och försöka trolla fram potatis i skafferiet så jag slipper gå ut och köpa det!

På tal om mutter butter så hade jag och pappa en klubb som hette Mutte-butte-klubben när jag var liten. Den gick ut på att när jag var missnöjd med något så frågade pappa om jag var mutte-butte tills jag inte var det längre. En härlig kombination av min fars bristande svenska och effektiv uppfostran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0