Kul eller ful?

Imorn ska jag på ett hemvändarseminarium i Uppsala. Det anordnas av Sida och är till för alla dem som under det senaste året eller så skrivit uppsats för dem. Det ska bli jättekul! Dock vet jag inte om jag kommer hitta dit, för jag får inte reda på vart det ska vara mer exakt! För någon dag sedan skickades det ut ett välkomstbrev med en länk till en karta över universitetsområdet i Uppsala. Men den enda adressen som fanns i hela brevet som kunde röra det ställe vi ska träffas på var institutionens adress. Så jag mailade den ansvarige för att klargöra att det var där vi skulle ses. Så här skrev jag:

Hej Tania!
För mig som inte är så hemma i Uppsala, är det vid Bahuset, Gamla torget 6 vi träffas på fredag? Bäst att dubbelkolla så att jag inte tappar bort mig!

Ser fram emot fredag!

Mvh
Martina


(Det står Bahuset i brevet även om det låter helt knasigt.)

Till svar fick jag:

Hej Martina,

Jag hoppas att du har läst mitt välkomstbrev, som jag vet att du har fått. Det framgår av mailet här nedan. Med kartan och allt. Det är inte alls Badhuset!!
Tania

Alltså... Är det bara jag eller låter hon lite otrevlig? Eller skojar hon? Jag kan faktiskt inte förstå. Om det är ett skämt förlorar det ju lite sin rolighet eftersom jag måste infinna mig 8.45 imorgon bitti... Och den jävla kartan visar HELA universitetsområdet, ingen liten pil eller markering eller någonting för att indikera platsen! Dessutom skriver hon nu BaDhuset när det klart och tydligt står Bahuset i brevhuvudet. Lär er stava i så fall. Men allvarligt, exakt VAD hindrar henne från att skriva ut platsen en gång till om jag nu är dum i huvudet och har missat den?

Jag tycker att hennes mail var ganska lustigt. Ser verkligen fram emot att träffa denna Tania imorn! Om jag nu hittar henne vill säga... Nu ska jag gräva ned mig i mailboxen för att se om det eventuellt kan stå någon närmare lokal i gamla mail. Imorn kommer det säkert visa sig att Tania är jättetrevlig och allt var ett missförstånd, men tills dess tänker jag sura på henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0