Grattis lillebror!

Idag fyller min lillebror 2....1 måste det bli va. Jag ringde för att gratta nyss och fick en sovande marulk på tråden. Misstänker att natten var lång och alkoholfylld. Men jag fick fram mitt grattis i alla fall.

Heh. Syskonbild.

 

Jag skrev ett rim till paketet jag skickade i veckan också. Kan vara bra att veta att ett av hans sängben gått sönder i veckan. :

 

Om ännu ett ben på sängen går sönder,

Får du här en XXX, inte om bönder.

Som du kan använda till att madrassen palla (upp)

Det är inte en kokbok, inte om salla(d) (tupp?)

Och en sak måste du lov(g)a

Efter du läst den, börja inte droga.

 

Gissa den va. (Och nej, jag är inte totalt språk- och riminkompetent, men jag har genom hård träning från min ungerska pappa lärt mig att skriva dessa lyckade rim.)

Kommentarer
Postat av: Louise

Mycket lurigt må jag säga! En sann rimmästarinna är du! Kan det vara....en drinkblandarbok? Njä...."Svensk maffia"? hm...börja inte droga. Det KAN ju vara en bok som är så tråkig att man bara vill ta någon rolig liten drog som gör boken lite roligare? Isåfall föreslår jag telefonkatalog, lagboken 2009 eller användarmanualen till SPSS!

2009-11-08 @ 21:18:19
URL: http://virrhonansirrfarder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0