Full fräs

Ojoj vad jag hunnit med idag. Vaknade min vana trogen vid 8, och idag gjorde jag inte om förra helgens misstag. Om man som jag inte har någon fungerande tv och ändå vill kunna se Idol, ja då gäller det ju att försöka undvika att få reda på vem som vann innan man hunnit kolla programmet på internet. Så jag gick upp, gjorde frukost och sen raka vägen in på Tv4Play utan att läsa några nyheter innan. Victory.

Hade sen tänkt svänga förbi pappsen som skulle jobba i stan, men han hann före och erbjöd sig en sväng i mataffären med mig. Som fattig ex-student så tackar man ju inte nej till detta så vi bunkrade upp litegrann. Har gått och längtat efter honung i flera veckor men tyckt att den vart så dyr, men nu har jag en finfin burk här hemma minsann. Fick sedan skjuts in till stan där jag mötte upp mamma och så gick vi en sväng på Moderna Muséet och spanade in Salvador Dalí-utsälnningen. Den var bra, men jag saknade några av hans verk som jag liksom hade i huvudet och hade hoppats få se. Rätt mycket folk också.

När det var avklarat hade jag att ta mig till Sofia kyrka för en konsert framförd av Värmlands nations kör. Min fina vän Anna är med i den och nu när de för en gång skull sjöng i Stockholm var det bara att passa på. Det var vackert, roligt och lagom långt! Jag var mäkta imponerad av kören må jag säga. Ingen dusch-sång där inte. Eller det kanske låter lika vackert när de sjunger i duschen, vad vet jag, men jag tvivlar på att de så ofta duschar alla tillsammans. Men återigen, vad vet jag. På vägen hem insåg jag att kyrkan låg ca 5 minuters promenad från mig, där ser man. Jag visste ju att jag var på Söder liksom, men uppenbarligen inte riktigt vart. Hade kyrkan inte legat på en höjd så att jag kunde se en stor neonskylt nära mig hade jag väl aldrig fattat det heller. Alla kan inte ha bra lokalsinne jämt, jag har det ungefär nästan aldrig. Jaja. En kulturfylld och rolig dag helt enkelt och en otroligt tråkigt skriven text. Men mina fingrar är lite stela. Undrar om det är reumatismen som slår till eller om det beror på kylan de nyss utsatts för. Kanske borde stoppa in dem i ugnen jämte potatisarna som är där nu. Jämte är väl ändå ett lite knasigt ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0