...

Funderar på om jag ska fortsätta arbetsdagen en timme eller om jag ska kasta in handduken och titta på något som kräver noll hjärnverksamhet... Det senare låter mer lockande.

Är det inte typiskt, jag har idag varit och skrivit kontrakt för ett två-veckors jobb jag ska börjar på måndag för att dryga ut min ack så sinande kassa. Jobbet förmedlas genom en rekryteringsfirma och jag har genom kontraktet förbundit mig att inte skriva något ont om dem på "till exempel en blogg" som killen så fint sa. Och bara för det läser jag nu lite andra jobbannonser som de förmedlar, och där jag råkar veta lite om ett av jobben. Så läser jag hur annonsen är helt åt helvete dåligt skriven. Den är dessutom fruktansvärt missvisande. Jag råkar veta exakt vad de söker för tjänsten, och det framgår inte alls i annonsen. Då blir man ju lite trött. Tänk alla, inklusive mig själv, som lägger timmar och åter timmar på att söka härliga och roliga jobb, och så kan den person vars jobb faktiskt är att skriva en korrekt annons inte ens göra det. (And mind you, det är tydligen hiskeligt viktigt att man pluggat vad man nu pluggar för att bli en person som skriver annonser hos dem.) Men som sagt, jag får inte skriva om det här så då ska jag inte göra det. Får läsa kontraktet igen och se om man får prata om det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0