Man skulle kunna säga...

...att det luktar jäkligt mycket curry i min lägenhet. Kanske borde dra på fläkten lite bättre nästa gång jag använder denna fantastiska kryddblandning.

Curry får mig osökt att tänka på en gång när Ulrika och jag bodde i Paris. Hennes syrra plus kompis var på besök och vi skulle laga något med curry till middag i vårat extremt primitiva kök. Vi hade köpt en helt ny burk med curry, men hur mycket vi än hade i så smakade det aldrig något. Desto gulare blev det. Det slutade med att vi hade i precis hela burken, vilket ändå resulterade i en rätt smaklös (men desto gulare) middag. Åh herre jisses, vilka minnen som kommer tillbaka när jag tänker på korridoren vi bodde i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0