Kom ihåg att inte glömma bort!

Jag har varit och lyssnat på en så sjuk intressant och tankeväckande föreläsning ikväll. Jag borde genast skriva ner massa saker om den innan jag glömmer detaljerna, men jag orkar liksom inte. Jag hoppas hoppas att jag kommer ihåg det imorgon bitti när jag vaknar! Det var i alla fall i ett udda sammanhang, och man kan väl lugnt säga att jag tillhörde en väldigt klar minoritet just vid detta tillfälle. Jag har redan lyckats glömma namnet på ett bokförlag som jag absolut skulle komma ihåg (för envis för att skriva ned namnet). Det heter något på swahili. Och betyder något som jag också glömt. Det närmsta ordet jag kommer på som liknar det lite är Jakuza, men det är ju namnet på den japanska maffian och jag tvivlar på att det också skulle vara namnet på ett radikalt afrikanskt bokförlag. Hm. Ja vi får se om jag över huvud taget kommer ihåg vad föredraget handlade om när jag vaknar imorgon.

Ps. Idag har jag gjort intervju nummer sju i ordningen, för en jäkla praktikplats. Vilka tror de att de är egentligen? Man skulle kunna tro att de tillhör någon av sveriges populärasete arbetsgivare. Men hallå, man hittar dem inte förräns på typ tredje plats! Så jag hoppas att nästa gång mitt hjärta börjar klappa snabbare för att siffrorna 0086 blinkar ilsket på displayen så är det för att få ett slutgiltigt besked. Ja, eller nej. Svårare än så kan det ju inte vara kan man tycka.

Ps2. HAHA, jag var tvungen att kolla upp det där med rankingen, och mycket riktigt hamnar de på tredje plats, jag som trodde jag fått till en bra överdrift där. Jag kanske ska sluta vara så förundrad över att det är så tuff konkurrens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0