Julklappsbestyr

Mina julklappsinköp går så här långt inte så bra. Resultat hittills: 0. Men det är ok, än finns det tid. Jag tror på att köpa lite allt eftersom och jag har några guldkornsbutiker där man alltid hittar något vettigt. Kanske att jag redan på onsdag eftermiddag vågar mig ut på stan för att göra en första gallring. Jag tycker ju egentligen att det är hemskt roligt att köpa saker till andra och få slå in dem och se dem bli glada (förhoppningsvis), men jag blir samtidigt så trött på hela hysterin. Några diamanter blir det inte i alla fall, jag blir alldeles för förskräckt och arg när jag läser om alla dessa blood diamonds som kommer från till exempel Zimbabwe. Sen att innehållet i min plånbok nog inte heller skulle räcka till mycket mer än en liten sandkornsstor diamant är väl också en faktor som spelar in, dock inte den viktigaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0