Alla är vi olika

Var nyss nere på Konsum och handlade lite mat. När jag står och spanar in i en gång på jakt efter knäckebröd kommer det fram en äldre man och frågar mig om jag kan hjälpa mig leta efter Coops egna kaffe på hyllan där bredvid. Det kunde jag ju så klart, men vi hittade inte den sorten han ville ha för den skulle minsann kosta mindre än 20 kr och jag hittade bara en för 27. Så då skulle han minsann inte ha något, och när han går därifrån säger han något i stil med att "Det är så mycket sågspån i det där" och syftar på det kaffet han egentligen ville köpa. Ja, usch svarar jag, varpå han säger att Nej, det är bra för då räcker det längre. Nu är jag ju ingen kaffedrickare av rang, me jag har svårt att förstå att det skulle vara bra med den dåliga kvalitéten? Dessutom fattar jag inte logiken i hans resonemang. Ok, typiskt en sån där historia som var jättekul när den väl hände men faller pladask när jag försöker återberätta. Oh well.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0