Saaakee till folket

Jo så vet ni vad. Jag har druckit sake förut. Inte var det gott inte. Så ikväll. Jag mötte upp Sean, Victor och Justin på en all-you-can-drink-and-eat-restaurang. Vi åt väl sådär halvmycket och drack lite öl, men tyckte inte riktigt att det var värt de där 150rmb'na var. Så såg vi hur bordet bredvid drack sake och tänkte att aha det där vill vi också ha. Visserligen var en av tjejerna vid bordet bredvid alldeles söndergråten, men det är ju inte säkert att det var sakens fel så vi drack på en då. Oj vad vi drack sake. Klockan strax efter nio var jag alldeles kalasig och vi skulle inte ens gå ut ikväll. Klockan elva var jag helt enkelt jättefull. Men det var kul! Speciellt som jag alltid avskytt denna djävulsdricka innan, förväntade mig att första shoten skulle vara helt vidrig. Men se nej det var den inte, den slank ner så fint så fint. Så även den andra till den åttonde nånting. Sen gick jag över till att shotta öl istället. Victor var dödstrött men lika glad för det, Sean var glad som alltid och hennes kompis Justin hade humor. Sen åkte jag hem med en jätterolig taxichaufför, jag tror att vi pratade om den olympiska facklan som är här i stan idag och imorn. Man kan aldrig vara helt säker när konversationen är på kinesiska. Sean hade ett roligt fackeläventyr idag, kan berätta om det imorn. Ledtråd: Nog visste jag att det mesta var fake i Kina, men en olympisk fackla...?

Oki, nu ska jag nog sova ruset av mig så att jag orkar med något imorn.

Godnatt från denna underbara stad!

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRe.blogg.se

åh, den lät god!

2008-05-23 @ 18:36:57
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Eric

oh, for gods saaake!

2008-05-23 @ 22:47:09
Postat av: martina

hahahahohohohehehe lustiga eric tittade fram där va :D

2008-05-24 @ 02:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0