Facklan var en bluff...

Den så omtalade os-facklan var ju i stan förra helgen. Sägs det. Jag vet inte om jag tror på detta, eller om det bara är något påhitt från den kinesiska överhjärnan. Sprida lite feststämning i stan liksom. Mitt tvivel beror på att jag träffat flera personer som verkligen försökt ta sig dit facklan skulle vara (efter lite om och men lyckades jag själv hitta något slags schema för hur den skulle färdas), och om de väl lyckats så har det varje gång varit lite av ett fiasko. Facklan kom inte, det var fel plats, facklan kan eventuellt ha kommit men det var svårt att veta eftersom det enda man fick se var en stor lastbil med en skärm på utsidan som visade en bild på en brinnande fackla... osv osv. Kollade precis igenom ett helt Facebookalbum med namnet Torch Relay, 60 bilder på folk som är på väg för att titta på facklan...och på väg därifrån. Inte en enda bild som antydde att något brinnande föremål skulle varit i närheten.

Jag säger bara vad jag tror.

Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0