Sagan om tvättmaskinen

Våran lägenhet är utrustad med en tvättmaskin. Den står på balkongen. Den är grön. Dammig. Men ganska fin. Fram till och med i torsdags har den inte varit inkopplad. Vi hade ett par dagar tidigare försökt koppla in den, men det var fel koppling mellan slangen och kranen så det gick inte. Men i torsdags blev den fixad. Yay. Så då tvättade vi. Oj vad vi tvättade. I kallvatten. Den är nämligen bara kopplad till en kallvattenkran (det är så det verkar vara för många här) så jag tvivlar på att något blir särskilt rent, men det luktar iaf lite tvättmedel om kläderna när man tar upp dem så något händer väl. Sen tog det typ två dygn för allt att torka, det är fortfarande rätt kallt i lägenheten så jag antar att det är varför. Och vi vägrar att göra det på kinesviset, dvs hänga ut allting på balkongen. Visserligen är det väl samma luft vi andas här inne också, men när man ser hur smutsigt allting som lämnas ute blir på bara ett par dagar så känns det ändå bättre att ha det inomhus. Så jag hoppas att tvättmaskinen kommer tycka om oss och göra så gott den kan framöver också. Undrar om den verkligen är grön förresten? Minnet sviker mig lite nu men jag tror att den är det. På balkongen har vi även en stor dammig blomma och någon slags gasbehållare eller varmvattenberedare. Och öl. Icke att förglömma.

Kommentarer
Postat av: Louise

Du får passa på och skaffa dig kläder som uteslutande vill ha kalltvätt! Typ 30 gradersplaggen (hur ofta orkar man fylla en maskin med 30 graderskläder? Sällan, för min del iallafall...). Förresten var det en sjukt stor grönsak, tänk att få en sån i huvet. Man borde skaffa en grönsakshjälm att komplettera cykelhjälmen och skidhjälmen med!

2008-03-09 @ 22:01:03
Postat av: M2

Tvättmaskinen är vit i sig (fast den var mer gråbeige innan den dammtorkades..), men top load luckan är grön så du är helt rätt ute angående färg!

Ja oj vad vi har tvättat! Dock såg jag ju ett tvätteri 2km ifrån oss. Vi kanske borde åka dit med våra lakan i högsta hugg och se vad det kostar? För jag vill ju leva rent. Eller ja, så rent som det går i det här landet. :)

2008-03-10 @ 14:40:02
URL: http://sweetshanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0