Qi Pu Lu

Vilket ställe va. Kineser av aggressivaste klass. Från sekunden vi gick in i byggnaden (en stor och billig marknad mitt i stan dit även andra butiksinnehavare kommer för att köpa upp sina lager) tills vi flydde ut på gatan igen någon timme senare hade vi en svans av ohyfsade herrar som ville få med oss till sina butiker. Tänk så här: Jag följer efter dig, tjatar på dig, skriker efter dig, drar i dig, skrattar åt dig. Skulle du vilja följa med mig någonstans då, än mindre köpa något av mig? Jag vet vad mitt svar är i alla fall. Känner mig typ smutsig av alla som skulle ta på en och dra i en. Blä. Så den shoppingen gick väl sådär idag får man säga. En skjorta fick följa med hem, det var allt. Men vi är alla taggade på att åka dit igen, vi hann se långt ifrån allt idag så de bästa bitarna är nog kvar. Lättare om man är förberedd också kanske. Eller har en cool kines med sig som kan få bort de jobbiga försäljarna. Jag tycker mest synd om dem, om de följt efter oss i 30min och vi konsekvent vägrat att följa med någonstans och haft en väldigt avig attityd mot dem, tror de då att de hjälper om vi fortsätter? Och hur tänker de då? Vilka pengar tjänar de på att jaga folk som aldrig kommer köpa något av dem? Man undrar ju...

Jeje. Imorn är det tidig skola igen! Den tidiga delen är inte så kul kanske men skolan är! Våra lärare är alla så söta så man dör! Bea deklarerade precis att hon kastar in handduken för ikväll, jag funderar på att flytta en hylla som står knasigt till men jag vet inte hur tung den är. Sen ska jag soooova mmmm. Så skönt att ha kommit ur det här att sitta uppe varje natt till tre utan att göra något vettigt och bara sova bort halva dagen efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0