Nu då?

Jag har ju välkomnat våren ett antal gånger förut men sen har den försvunnit lika snabbt som den kommit. Har varit jättekallt här senaste veckan och igår regnade det hela dagen. Men nu tror jag att jag vågar mig på ett försök till! Solen strålar och vi har både fönster och dörrar öppna i lägenheten och om man försöker så kan man nästan inbilla sig att det är frisk vårluft som kommer in. Och inte totalt förorenad svart luft som det egentligen är hehe. Bea mår fortfarande inte så bra (tur att vi åkte hem igår!) men Marianna och jag funderar på att bege oss ut på stan en stund i vårvädret. Uteservering låter väldigt lockande. Kankse att vi får med oss den supergulliga italienska tjejen i vår klass som jag pratade med ordentligt för första gången på festen i fredags. Hon har verkat lite blyg och avståndstagande i skolan men hon var jättetrevlig! Sen har vi även en fransman att träffa som bor i den andra lägenheten i samma område som vi tittade på innan vi bestämde oss för den här.

Kul. Nu skjuter de smällare igen. Vad är det de inte förstår? Jag vill ha mitt fönster öppet och inte få trumhinnan sprängd. Nötter.

Städningen är avklarad, återstår bara att plugga igenom boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0