Damm i stora lass

En halvjobbig sak hände härom kvällen. Vi har en längre tid väntat på att någon ska dyka upp här och lägga in golv i en liten del av mitt rum som så småningom är tänkt att bli en garderob (lär ju inte hända innan vi hinner flytta ut men ändå, det var tanken iaf) och så i förrgår kväll så dök de äntligen upp när bara Bea var hemma. Jag har bildbevis på resultatet, det blev jättefint, men jag har även bildbevis på hur lägenheten såg ut när vi andra kom hem... Tänk er en lägenhet, vilken som helst, men täckt i ett flera milimeter tjockt dammlager. Välkommen hem ska du vara. Det var bara att sätta igång att städa. Underbart nog så var Johan och Eric världens världens gulligaste och hjälpte till tills allting var så klart det kunde bli. Det gulligaste var när jag hittade dem sittandes i badrummet där de satt och torkade av varenda liten smink/hår/blablapryl jag hade i min hylla. Ända ner till minsta hårnål blev dammfri. Det kallar jag snällhet. Kommer de hit någon gång igen och jag är hemma så ska de minsann få såga på balkongen eller ute i trapphuset. Såg för tusan ut som en byggarbetsplats. Huga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0