Dag 1 med Eric o Johan

I tid kom vi, precis som utlovat, till flygplatsen. Såklart. Hur hade det sett ut annars? Med bara ett par timmars sömn i kroppen var väl Marianna och jag på ungefär samma nivå som Johan och Eric, Bea hade fått sig ett par timmar extra.

Vi började dagen med att åka hem till lägenheten och dumpa grejer och äta frukost. Tyvärr så prickade de in den sämnsta dagen vädermässigt sedan snöstormen i januari så det var ju lite trist, men vi trotsade vädret och gick ut och kollade på saker på vår gata och landade på McDonalds en stund sen för att vila lite. Eric konstaterade att vi tragiskt nog vant oss vid den utspädda, vattensmakande colan här när vi inte rörde en min när vi drack den medans han tyckte den smakade äckel. Sen åkte vi iväg till Metro City i jakt på lite elektronikprylar. Vi höll oss på de övre våningarna där saker och ting är relativt uppstyrda och sparade den kaosiga bottenvåningen till ett piggare tillfälle. Jag fick med mig en rosa mobil hem också! Gav upp jakten på nån rolig kinesisk variant och tog en Nokia istället. Efter att ha laddat baterierna på Starbucks åkte vi så vidare till HotPot King och åt jättegod middag. Johan åt nog inte så mycket, han satt mest och sov stackarns. Var hemma igen redan vid nio kanske, jag hade planer på att möta upp Sun från vår klass samt några kompisar till honom, men han var så seg så jag orkade inte vänta utan kollade på lite House med Bea istället och kraschade sen i säng. Skönt.

Johan envisas med att ha på ACn på jättevarmt i mitt rum så för tillfället är det... jättevarmt. Ser även att en påse med godis står och steker i solen på golvet, kanske ska rädda den undan värmen.

Nu ska vi snart åka och turista lite på the Bund, strosa lite på Nanjing Lu och sen sätta tänderna i Nanjing Lu 580, fejkmarknad. Solen skiner och det är lagom varmt så det blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0