Update

Helvete vad dålig jag blivit på det här. Är ledsen för min egen skull för jag vill ju ha allting dokumenterat! Och skriver jag inte på en gång så glömmer jag ju! Kameran är ju i och för sig med för det mesta, men jag laddade precis över de ca 1000 senaste bilderna och det verkar bara vara massa fotbolls- och festbilder? Har jag inte gjort något annat? Där ser ni, jag glömmer. Måste skriva, måååste skriva. Ok vi kör en sumering först så att jag bli lite påmind själv:

Torsdag 19/6: Överaskningsfesten blev jättelyckad! Först middag (den visste de om), sen lite fejkade hejdåer, en snabb taxifärd till the Spot där massa fler människor väntade och där personalen gjort det jättefint med balonger och champagne, förberedda låtar som livebandet spelade osv. Kul!

Fredag 20/6: MIDSOMMAR!! Skola på dagen och sen en helt underbart trevlig midsommarfest på O'Malleys med flera hundra svenskar. KUL! Kvällen fortsatte i en trevlig herres sällskap på Attica och Bar Rouge och avslutades med en promenad på the Bund. Inte ofta man har hela promenaden helt för sig själva och får se gryningen över ett mäktigt Pudong. Sätt upp de på er att göra lista.

Lördag 21/6: Uhm. Hm. Eh. Jo! Brunch med Sean och Lia + pojkvän på Element Fresh (godaste salladerna i stan för en svensk svältfödd på grönsaker!). Sen lite traskande på fejkmarknaden tills jag kände att mina fem knappa timmars sömn tog ut sin rätt och jag var tvungen att åka hem och vila lite. Sen upp till Fudan (skolan) och lite öl hos Sean, sen vidare till en rätt lam hemmafest där det var en rysk tjej som jag tror inte tyckte om mig. Varför vet jag inte, vi hälsade inte ens. Tröttheten kom tillbaka, men det var bara att rycka upp sig, samla ihop dem som skulle till O'Malleys för att se Hollands kvartsfinal. Ni vet den där Sverige skulle ha spelat istället för Ryssland. Satt som en zombie hela matchen igenom med en nog lika trött Victor på ena sidan och en full holländare i sina bästa 50 år på andra. Den senare tog varje ursäkt han kunde hitta för att "råka" vidröra mig. Jag tog varje ursäkt för att flytta lite närmare Victor. Drog hem innan sista förlängningskvarten och lyssnade på slutminuterna i taxin hem. Fick lite hjälp av taxichauffören att första vilket land som faktiskt gjorde målen.

Söndag 22/6: Plugg på eftermiddagen, BonBon med trevliga herren från midsommarafton på kvällen. Kan tyckas att det var lite onödigt att gå ut en söndagkväll när väckarklockan ringer klockan sex på måndagen och jag dessutom hade två kvällar i ryggen då jag gått och lagt mig kl 6. Menmen. Upp kom jag iaf på måndagen. Idag.

Och nu jävlar börjar tentapluggandet. Någonstans kring 1000 tecken ska jag kunna känna igen på måndag nästa vecka. Behöver visserligen inte kunna skriva alla, men ibland känns det ändå övermäktigt. Men kul!


Nu är vi ikapp (igen)! Se om det kan hålla lite bättre nu då. Gonatt så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0