Sorgligt men sant

Jag har inte bloggat de senaste dagarna. Varför då kan man fråga sig? För jag har varit för jäkla slut och bakis för att orka göra något alls förutom att försöka samla kraft till nästa kvälls äventyr. Blir lite äcklad när jag tänker på det själv faktiskt, sånt tidsslöseri, men samtidigt är det ju så kul ute här! Idag tog det sex timmar innan jag kunde röra på huvudet utan att det kändes som att det skulle explodera och jag skulle spy. Mysigt. Moget. Nä. Dock så var fredagen ett undantag, vi var lediga från skolan (men om det regnade så sa lärarna att vi skulle ha lektion, typisk kinesisk logik) och jag spenderade dagen och kvällen och natten med mina bästaste nyfunna vänner.

Vi var först på ett museum med gamla kinesiska propagandaposters, det var rätt snyggt men ganska litet utbud. Sen bestämde vi oss för att ta en promenad till en liten konst- och cafégata som vi alla ville kolla in. Den här gatan heter Taikang lu, men det ända vi kunde hitta på våra kartor var Taicang lu men vi tänkte att det borde ju vara samma, ibland stavas saker och ting lite annorlunda på olika ställen här. Tjena så var det så klart inte. Så vi gick först jättelångt för att upptäcka att vi kommit till fel gata, men efter några telefonsamtal till bättre vetande personer så visste vi ungefär vart vi skulle så vi fortsatte gå och kom fram. Väl framme skulle vi äta lunch innan vi kollade på saker för vi var så trötta, men Victor och jag började dricka lite öl och sen dröjde det inte länge förräns alla var med i matchen och så slutade det med att Lia, Sean, Victor och jag satt i skuggan och drack öl och åt konstiga frukter i nästan sex timmar. Sen kom Seans kompis Justin och mötte upp oss och tog med oss på Singaporeansk restaurang. Smarrigt. Vidare sen till en bar som var lite konstigt där de vi skulle möta upp inte var så vi sket i dem och gick runt hörnet till vårt kära Glamour Bar istället och fastnade i en soffa där tills det var dags att åka hem. En helt underbar dag i goda vänners sällskap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0