Nya användningsområden

Facebook är ju fantastiskt bra på alla sätt och vis, det tycker ju jag det! På senaste har även vår underbart söta lilla lärare Mao laoshi (laoshi = typ lärare) gått och skaffat Facebook. Detta efter att hon berättat om hur hon plöjt hela Sex and the City seriren på bara några dagar, och att hon tidigare även gått igenom Lost, House, Desperate Housewives osv. Och nu har hon gått och blivit helt knasig på Facebook, hon är inloggad hela tiden, skapar grupper åt höger och laddar upp bilder åt vänster. Ett brinnande intresse helt enkelt, inte vad man skulle kunna tro om en liten, välklädd dam i sina bästa år! Så idag när jag satt och pluggade såg jag plötsligt hur hon skrev till mig på den här jobbiga chatten som har dykt upp på sistone. Jaja, jag svarar väl tänkte jag och då börjar hon redovisa dagens provresultat helt ur intet. Fiffigt kan man tycka. Varför vara så officiell och hålla på med personnummer och anslagstavlor som vi gör hemma, när man kan bli så bra vän med sina elever att man kan ha dem på facebook och helt enkelt redovisa resultat den vägen? Förträffligt kan man tycka. Roligt var dock att hon, efter att ha meddelat mig mitt resultat frågar om det verkligen är jag (Martina) som är GengZhuYang (mitt kinesiska namn). Nu var det ju det, men lustigt om det hade varit någon helt annan.

Så nu är alltså två av tre prov avklarade, det tredje är imorgon bitti. Orkar inte plugga mer inför det nu, det får gå som det går, lyssningsdelen kan man inte plugga till nu i vilket fall, och pratdelen får bli lite som den blir. Kommer bli så skööönt sen när allting är klart! Ska ge mig ut på stan med Victor och leta lite maskeradprylar inför deras skolavslutnings/inflyttningsfest på torsdag. Och sen på kvällen då jäklar ska det drickas sake! Det där med sake head som jag pratade om för några veckor sedan är som bortblåst! Kulkulkul!!!

Och ja, det provresultatet jag fick reda på redan idag gick över förväntan bra. Det andra gick nog lite smått åt skogen men jag hoppas på att ha klarat det i alla fall. Nu ska jag kolla klart på Mannen som kunde tala med hästar. Faktiskt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0