Lovely

Lördag kväll, klockan är lite efter tio, och vad gör jag? Jo jag ligger i sängen med datorn och svarar på mail och facebookgrejs! Vet inte när detta hände senast men det är så jäkla skönt! Är inbjuden till en 30-årsfest på Lounge 18 och den kommer säkert bli jätterolig (hoppas jag för B och M ska dit!) men jag bestämde mig helt enkelt för att skita i det den här gången. Vet inte ens vem det är som fyller år. Har dessutom varit ute en massa kvällar i sträck, ramlade hem vid fyrasnåret i morse också så jag tror att jag gör klokt i att satsa på en helt utvilad hjärna tills imorgon som är sista pluggdagen inför tentorna. Galet, om fyra dagar är det över!

I onsdags kväll åkte Marianna och jag upp till Vue-bar på trettioandra våningen på ett hotell. Fin utsikt fast kasskasskass service så efter en drink och lite prat med några utav de många svenskar som var där åkte vi hem. Svenskdelen var planerad, det råkade inte bara bli så.

Torsdag var det mysig middag med Elin från Sverige och ett gäng till, därefter drinkar och sen lurades jag med på fotboll vilket inte alls var särskilt kul den här gången så jag la ner och åkte hem någonstans mitt i andra halvlek. Dessutom tog de 100 spänn i inträde på en jäkla pub. "Men du får ju två öl för det" Vad hjälper det om man är för trött för att kunna dricka ens en halv öl...

Igår, fredag, var det Dianas födelsedag vilket firades med middag på en häftig japansk restaurang där man fick gå omkring i ett jätterum och plocka på sig massa mat. Sen blev det en drink på People 7 och sen övergav jag sällskapet och mötte upp Marcelo, Fraiser och Andrew på Sugar. Var hemskt trevligt att hänga med dem och bara flamsa en kväll, känner dem inte särskilt bra men de skulle hem över sommaren allihopa tror jag så det var lika bra att passa på att se dem.

Och det har regnat här. Som det har regnat till och från. Igår var det som att bada när jag gick från porten ut på gatan, vattnet gick nästan upp till fotknölen på de flesta ställena. Idag var det dock tort. Bra så.

Nu ska jag återgå till annat, sen sova! Tidigt! Mmmm....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0