Jävla snö

Alltså vad är oddsen egentligen? Jag är ju ett stort fan av snö men just precis nu hade jag gärna varit utan den! Vet inte om ni sett på nyheterna hemma, men på CNN går det hela tiden om snöstormarna här och hur allting blir försenat och inställt. Plan kan inte lyfta/landa, bilar åker av vägarna, bussarna lika så, och tågen spårar väl ur antar jag. Det sjuka är ju att det lätt är någon plusgrad här i Shanghai i alla fall, men det är nåt så fruktansvärt slaskigt. Det liksom regnar slask som lägger sig på marken. Det faktum att de inte har någon som helst beredskap för det hela heller gör det ju inte smidigare. Det var först igår kväll som det började bli lite halt också, så det ska bli spännande att åka taxi idag, de kör ju som galningar redan innan. Lägg till halka på vägarna till det så blir det nog en livsfarlig kombination. Men vad ska man göra, vi måste ju fixa lite grejer. I dag ska vi åka och betala lite mer handpenning, och sen imorn ska vi betala de första hyrorna. Kontant. Vågat att vi måste ta oss genom stan med väldigt många tusen i kontanter. Kanske kan anlita någon slags livvakt för ett par timmar. Som alla andra dagar supportade vi Starbucks med frukost idag också, dock tog vi med oss den till hotellet den här gången för det är lite sjukstuga bland mina medresenärer. Bea har ont i ett knä och väntade därför kvar hemma. Marianna mår lite bättre i bihålorna idag verkar det som så det går väl åt rätt håll iaf. Och jag? Jag mår prima tack. Smått fantastiskt att ingen blivit det minsta magsjuk ännu heller. Peppar peppar.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0