För tusan

Ja jag undrar hur det här ska sluta. Är hemma hos mamma i täby men orkar inte ta tag i allt jag borde göra. Konstaterade nyss nöjt att ica-bankens kundtjänst stängt för kvällen - skönt då kan jag tyvärrrrr inte ringa dem ikväll. En sak mindre att göra. Som iofs måste göras imorn bitti men det blir morgondagens problem. Mamma går omkring och muttrar och har sig över att jag har så mycket saker som nu invaderat hennes hem. Inte mycket att göra åt nu kan man tycka. Pappa var här när han hjälpt mig köra hit alla saker också, han skrattar mest åt mamma och tycker hon överdriver sin oro och sitt mutter över mina saker.

Idag har jag inte sagt hejdå till en enda person. Första dagen på flera veckor känns det som. Eller jo, en kille som tydligen bor granne med mig, men honom hälsade jag på för första gången för några dagar sedan, så det var väl kanske inte ett jättesvårt farväl. Fast nu kom jag ju på att jag har sagt hej till Robert från mitt förra jobb som jag sprang på på Kungsgatan ("hej vad kul att se dig vad gör du nuförtiden? jag flyttar till shanghai imorn måste rusa") Typ så fast lite mer prat. Hade nog glömt hur rolig Robert är. Han var lite av en ljuspunkt där borta i Sundbybergshelvetet, vi hade stora planer på att skapa något stort i framtiden. Och som om det inte räckte med det så sa jag även hej då till världens bästa pressbyråkille. Sorgligt nog har han flyttat från vårt kära universitet in till Norrmalmstorg, men idag hade jag vägarna förbi där ändå så det var ju bra timing. Fattar inte hur han alltid orkar vara så galet trevlig! Men det är han iaf. Minsann. Sen har jag nog inte sagt hej då till någon mer.

Oki. Jag ska organisera mig nu. Undrar om jag ska lägga upp en bild på min blodiga hand sen i söndags först? Fast det är ju inte så spännande nu när såret i princip har läkt. Bara ett långt rött streck kvar i handen. Ser ganska tufft ut. Oki jag funderar på bilden medans jag börjar organisera mig. Hej hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0