Vad göra med denna eftermiddag?

Ja ni, det är frågan. Hade lektioner idag från 8-11.35 och efter det har jag inte gjort mycket förutom att äta goda köttbullar och kollat på två avsnitt av Prison Break med Bea. Sen somnade hon i min säng så nu ligger hon där och myser haha. Nu rörde hon visst lite på sig. Vaknade till lite nu tror jag bestämt och meddelade att min säng var så skön (hon yrar nog) och att det var så mysigt att ligga där och vila när jag sitter vid skrivbordet med datorn och knapprar och lyssnar på musik. Sådärja, nu har hon nog somnat igen. Klockan är ju trots allt fyra på eftermiddagen...

Skolan var jättekul idag! Gick bara på A-nivå-lektionerna, har nog bestämt mig för att satsa på den kursen nu. Allting blir så mycket lättare och förhoppningsvis blir kinesiskan ganska bra ändå. Idag fick vi rabbla en hel del, lite segt stundtals men det är sjukt bra för uttalet och för att lära sig uppfatta vad läraren faktiskt säger. Inte alltid lätt när alla stavelser kan uttalas på fyra olika sätt och betyda en herrans massa saker. Sen fick vi lära oss att föra en konversation kring huruvida man ätit frukost eller inte, var hungrig eller inte och om man var trött eller pigg. Det går framåt! Har träffat tre av fyra lärare hittills och två av dem verkar väldigt bra, den tredje var rätt lam men hon kanske skärper till sig lite.

Skulle vilja ta på mig kläder och gå ut och springa lite och ta med mig kameran, men dels är jag fortfarande alldeles mätt efter köttbullarna och sen vet jag inte om kamera + springa är en så bra kombination egentligen. Men jag blir rastlös av att bara sitta inne just idag. Borde passa på att gå ut innan det blir mörkt för jag får nog bege mig av solo misstänker jag med tanke på en sjuk och en sovande kamrat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0