Ute på vår gård

På innergården mellan husen här har vi på ena sidan ett litet minigym som är fritt att använda för alla som bor här. Detta minigym ser mest ut som en lekpark med sina gula och blåa färger på mojängerna, men kollar man riktigt noga kan man se att det är en träningscykel, en sån här man går på och drar med armarna, lite armgrejer och så. Det hela är väldigt spännande och jag ämnar absolut inviga det när det blivit lite varmare så att man slipper frysa händerna av sig av att hålla i kallt stål Idag har jag även införskaffat ett par träningsskor. Jag sörjer ganska mycket att mina springskor från Sverige blev tvugna att bortprioriteras, men nu har jag i alla fall ett par. Förhoppningsvis överlever både fötter och knän i dem ett par månader i alla fall. De var åtminstone billiga. Har även köpt tre par tygskor idag, de kostade 17,50 rmb stycket! Allt inhandlat på Carrefour. Bea och jag har även lagat IKEAs köttbullar till lunch, de smakade nästan precis som de gör på IKEA här wee. Så nu har jag någon slags eftermiddagsvila innan vi ska gå ut och äta middag och fortsätta natten i dimman. Väldigt skönt då jag är både förkyld och har haft lite ont i huvudet för första gången på kanske tre år? Om man bortser från rödvinskvällen/natten hemma hos Erik någon gång i början på förra året, den kommer jag aldrig glömma. Varken kvällen eller huvudvärken den orsakade dagen efter. Ojoj vad ont jag hade den gången. Meeen. Nu är det prima och om mina kompanjoner bara kan slita sig från sitt Judge Judy-tittande så kommer det bli en bra kväll :) Är lite i valet och kvalet om jag ska börja kolla på en film, läsa lite eller plugga lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0