Tandläkarbesök

Vad säger ni om det här då?:

Undersökning på hypermodern tandklinik, belägen i en av världens högsta byggnader (visserligen låg den bara på tredje våningen men ändå), trevliga receptionister, trevlig och proffsig tandläkare, söta tandsköterskor i rosa klänningar...

Pris? 120 Rmb.

Skall erkännas att jag inte själv gjort denna undersökning utan jag var där som sällskap till Marianna som skulle fylla i en lagning som hade pajat lite, men räkna med att jag kommer låta mig undersökas innan jag åker hem! Idag var det Bea och Marianna som var tappra, jag höll fortet i väntrummet genom att somna ett tiotal gånger, sen insåg jag att jag måste sett rätt rolig ut så då gick jag en sväng vilket inte hjälpte alls mot tröttheten men jag somnade inte när jag gick omkring i alla fall. Och nu är klockan bara tjugo över tolv och jag är strax redo att sova!

Men förstår ni? Typ 110kr för en undersökning på en tandklinik av högsta klass? Mariannas ingrepp blev även det chockerande billigt så skulle det vara så att man har ett hål eller två så är jag nu övertygad om att det inte skulle kosta många kronor att laga detta heller. Förmodligen inga kronor alls, men i alla fall några Yuan.

Ni må tro att vi åkt mycket taxi idag! Kors och tvärs över hela stan, fram och tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Louise

Oj! Billigt! Du får passa på att vräka i dig godis nu, så att du får många hål som du kan laga för inga pengar alls! Jag menar, om man redan lagat sina tänder så blir det väl mindre yta "riktiga tänder" kvar som man kan få hål i..? En investering för framtiden! Gör dock inte nån sån därn Carola-tandutbytning/blekning, hon ser så läskig ut...

2008-02-18 @ 18:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0