Seg dag

Så mycket mer än den där frukosten har väl inte avklarats idag tror jag. Återvände till sängens någorlunda varma vrå igen men fick sen upp mig själv och gick ut på en lite shoppingrunda i området här. Trodde jag ja. För när jag väl kom ut kände jag bara avsmak mot allt vad konsumtion hette och vägrade gå in i en endaste affär. Gick istället runt och spanade in gator och kvarter vi inte utforskat ännu. Hittade väl inte så mycket spännande direkt så efter ett tag gick jag hemåt igen. Ska man åka tunnelbana från oss så går man ut på baksidan av vårt komplex och sen genom en liten park och sen ut på gatan som leder till tunnelbanestationen. Jag anser dock att man borde kunna komma in i den här parken direkt från våra lägenheter, utan att behöva lämna området och gå en liten snutt på gatan och sen in i parken, så jag försökte hitta något hål eller grind i staketet mellan parken och lägenheterna men det gick inte så bra. Eller jag hittade faktiskt en grind som jag tappert försökte öppna med både passerkort (den hade en gammal kortläsare) och lite milt våld, men det funkade inte dessvärre. Stod en vakt och blängde på mig under tiden så jag vågade inte hålla på för länge. Sen gick jag runt lite inne på vårt område och kollade lite, hittade en pool jag inte visste fanns! Den såg ganska fräsch ut men man får väl se hur det blir till sommaren med den biten. Hade tänkt att spana in gymbyggnaden som även har tennisbana på taket men det såg så stängt ut så jag gick bara förbi. Detta var nog den mest ointressanta beskrivningen av en promenad man kan tänkas göra, men den var faktiskt inte så mycket mer spännande än så! Gick ner till floden en sväng också innan jag åkte upp till lägenheten igen. Faktiskt hade damerna vaknat då också så jag hängde en stund med dem och sen städade jag lite på mitt rum. Min vana trogen så blir det stökigt på en gång. Så efter middag på KFC och lite bildkollande med de andra så har jag nu återvänt till sängen. Ska försöka att inte sitta uppe så himla sent idag så att man kommer upp någon gång imorn och hinner göra nåt kul. Skolan börjar ju snart! Ska bli sjukt kul men det kommer ju bli mindre tid till att göra annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0