Polisen!

A jag har ju glömt att berätta värsta spännande grejen! För ca två veckor sedan var vi ju på den lokala polisstationen här och registrerade oss och fick något slags tillstånd att vistas här en längre tid och en rosa lapp som alltid skulle finnas med en när man är ute. Vi trodde ju att det var klart så, men så i fredags så ringer en polissnubbe till mig och börjar ställa massa frågor om varför jag och de andra är här och vem vi jobbar för osv. Som tur var pratade han väldigt (enligt kinesiska mått mätt) bra engelska så jag svarade snällt på alla frågor, det enda jag inte lyckades förstå var vad han ville, varför han ringde och varför vi idag måste infinna oss på polisstationen. Han lovade dock att det skulle finnas någon där som pratar engelska när vi kommer in så jag hoppas verkligen det. Annars kan jag säga på förhand att det kommer bli ett bortkastat besök. Tur att stationen ligger precis utanför vårt område i alla fall så det bara tar någon minut att knalla dit. Ska bli spännande det här. Måste bara hitta min rosa lapp först för den måste vara med. Vilket den hittills bara har varit på vägen hem från polisstationen förra gången vi var där, sen hamnade den i en låda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0