Namnen...

Mitt kinesiska namn förtjänar nog ett eget inlägg men det får komma lite senare för jag måste fixa med lite fina bilder på tecknena och så. Marcin stog för morgonens skratt, hade fått sms under natten "...finns chun li?" Finns det väl säkert tänkte jag och kollade vad det betydde, och fann (lämpligt :) ) att chun bland annat betyder alkohol. Fast det betyder även elva andra saker. Li hade 127 betydelser. Det kommer bli en resa som heter duga det här...

Och anledningen till att vi måste ha dessa kinesiska namn är alltså för att underlätta för lärarna på skolan om jag missat att förtydliga detta. Det är ju även väldigt praktiskt i andra sammanhang när man har med kineser att göra. Dock undrar jag hur lång tid det kommer ta att lära sig reagera på totalt annat namn än sitt eget? Vi får väl se. Jag borde träna på att skriva det några gånger till också, det går fortfarande ganska hackigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0