Hatkärlek till tekniken

Tänk egentligen vad tråkigt det vore om jag inte hade alla mina prylar som jag nu sitter här med i sängen. Jag skulle inte kunna blogga, inte kunna lyssna på musik, inte ta några bilder, inte spara massa saker, inte titta på min fina högtalargris och tycka att han är fin... Men samtidigt, det tar ju upp så mycket tid! Det ska föras över bilder hit och dit, hårddiskar blir fulla, mappar ska märkas, sladdar ska passa, det ska kollas på filmer och tv-serier, bloggar ska läsas och skrivas... Försöker få lite ordning på allt nu i alla fall, tur att alla bilder sorteras efter datum automatiskt när man lägger dem på datorn. Måste dock göra något radikalt med datorns hårddisk, den är alldeles för full. Vet inte riktigt vad det är. Kanska borde börja med att rensa i downloads-mappen där det ligger 20gb med sånt jag inte riktigt vet om jag vill ha kvar eller inte. Men det är ju just därför det ligger där. Men jag ska nog vara lite drastisk och flytta bort/slänga allt som är film eller tv-serie, det går ju lätt att få tag på nytt. Däremot finns det massa musik som jag inte riktigt vill göra mig av med.

Slutsatsen? Att kärleken till tekniska prylar övervinner allt negativt det innebär att ha dem.

Åter till sladdarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0