Gott nytt år!

Ja nu är vi alltså inne i råttans år! Välkomna ska vi vara! Nyårskvällen tillbringades på följande vis:

Vi begav oss först till ett ställe som heter Zapata's och som verkar vara väldigt poppis här i stan. Vi kom dit precis i tid för att hinna äta middag också, och dra i oss av de fria drinkarna eftersom det återigen var ladies night. Dock var det ett jävla skämt den här gången, det som bjöds var margaritas i stora mängder men jag tror faktiskt att de missat att ha i alkoholen. Drack fyra stycken i raskt takt och kände absolut ingenting. Sååå vi köpte varsinn mojito istället och då häller de typ i en flaska med sprit istället så det var inte heller så hett. Sen var det massa tyskar där också så det var ett konstigt ställe. In i taxin och över till Portman för att hämta lite pengar och låna deras fräscha toaletter och sen vidare till Woodstock där den amerikanske killen från kvällen innan jobbar. Vi kom inte enda fram i taxi dock för gatan var helt igenstoppad för det var precis vid tolvslaget och kineserna spårade ur totaaaalt! Det har ju pangat och smällt här i flera dagar redan, men nu bröt helvetet löst kan man lungt säga! På hela gatan sköts det raketer, smällare av alla de slag, ljudet var helt öronbedövande och det var bara rök och eld överallt. Skithäftigt! Och det höll på hur länge som helst, man kunde inte ens gå gatan fram för de bara kom ut med nya kartonger med grejs hela hela tiden. Men till slut ramlade vi in på Woodstock och fick lugna nerverna med en drink och lite shots. Träffade en äldre svensk man där som var väldigt trevlig och fastnade för Bea, dock kunde han väl inte helt låta bli att hålla sig från mindre lockande inviter ibland. Anyways. Sen åkte Bea hem och Marianna, Kirt (amerikanen) och jag for vidare till ett ställe som heter Mao och hade gjort mycket ståhej om att de skulle ha bra nyårsfest. Men det var jättemycket kö och tjejen man "skulle känna" för att komma in snabbt och gratis var tydligen inte där så Kirt drog oss vidare till ännu ett place som hette något med Windows blabla. Det var ett bra och väldigt billigt hängställe men inte mycket mer än så. Så efter en öl ursäktade vi oss och så åkte Marianna och jag tillbaka till Mao för vi ville ändå spana in det. Då var kön borta, och vi drog en chansning och sa att vi var där med Belinda (som den här tjejen skulle heta som inte var där tidigare) och då var det bara att knalla in utan att bry sig om inträde.

Sen fastnade vi i någon slags garderobskö vilket var drygt men bra för där träffade vi ännu en amerikan som vi slog oss ihop med. Han var jättetrevlig på alla sätt och vis så vi hängde med honom resten av kvällen. Dock gjorde vi misstaget att låta honom köpa drinkar, och då blev det helt åt helvete haha. Började med shots som smakade vidrigt för att sen gå över till "det som kommer bli eran favoritdrink de närmsta månaderna", nämligen whiskey med grönt thé. Det var bland det äckligast jag druckit någonsin! Men hans trevliga sällskap gjorde väl upp för det ändå. Tyvärr skulle han lämna Shanghai idag för att åka vidare till Filipinerna. I alla fall. Efter ett tag på det här Mao kände vi att det var läge att rulla, så då åkte vi hem och åt varma mackor. Sen ringde det massa gånger på min mobil men jag vägrade svara för jag fick för mig att det var nån kines fast det inte var ett kinesiskt nummer, men så till slut svarade jag och då var det min kära vän Erik som kanske bara inte hade tänkt på tidsskillnaden fullt ut. Pratade med honom länge och sen somnade jag som en stock. Och nu är klockan halv fyra igen och jag fattar inte vad som händer med tiden. Ska bara värma upp mig lite sen ska jag knata ner till vår matbutik och bunkra lite mer.

Sen är det bara att hoppa in i duschen och och börja fixa sig för ännu en kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0