En fransk vän

En helt random fransk kille hittade mig på facebook igår och ville bli min vän. Skummo tänkte jag och skulle precis plocka bort den, men så tänkte jag att jag skulle kolla på hans profil iaf och då hade han typ skönaste introduktionen om sig själv så jag drog iväg några rader till honom o så. Han var rätt trevlig så nu har tänker jag tvångsgöra honom till min vän och träna franska på honom. Började så smått idag och det gick väl sådär, blev helt deppig när jag insåg hur mycket grammatik som gått och lagt sig i bakhuvudet. Sen satt jag ett par timmar och surfade runt på franska grammatiksidor och friskade upp minnet. Det gick bra så det sitter nog där någonstans fortfarande. Kankse kan jag få ihop mer än fem rader nästa gång jag skriver. Hoppas jag kan hitta mig en fransk vän här i Kina också och prata med, det håller inte att kunskaperna bara ska förfalla sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0