Bye bye utgång

HELLO filmkväll!

Det var tre slutkörda blondiner som kom hem från shoppandet idag så efter lite övervägande bestämde vi oss för att laga lite middag och stanna inne och titta på film istället. Middagen blev nudlar (som vi kokade själva, inte bara såna där man häller på vatten på i kopp, mind you) med soja, ketchup och sötsur sås. Sjukt gott. På riktigt alltså. Sen myste vi ihop oss i Mariannas säng och kollade på en film som vi började titta på för några dagar sedan men alla somnade ifrån. Kommer inte ihåg vad den hette men den handlade om två gamla män som fått canser och hamnat i samma sjukhussal och som till slut sket i allt vad cellgifter och sjukhus hette och begav sig ut för att upptäcka världen. Den var jättebra i vilket fall, se den. Inte ofta jag orkar mig igenom en hel film så den måste varit bra. Blev nästan lite tårögd på slutet. Marianna somnade ifrån även denna gång så hon får köra tredje gången gillt på sista delen av filmen haha.

Det ryktades tydligen om bilder på det som inhandlats under dagen men det kommer få vänta tills imorn.  Nu ligger jag här på ett täcke och under ett annat med massa kläder och fryser inte alls förutom om händerna litegrann, så då är det säkrast att inte gå upp igen och släppa in kylan. kanske att armarna är lite kalla också fast jag har en hoodie på mig men det får gå. Verkar som att det ska snöa imorn igen enligt min lilla vädergadget på datorn, men på måndag visar den sju grader och bara en sol! Hoppas hoppas!

Imorn ska vi nog försöka få lite mer ordning här i lägenheten, städa i köket och vardagsrummet. Kanska jag sagt att vi skulle göra det idag, men what do you know, den här dagen försvann också i ett ryck. Ska nog köpa lite frukt också på order av min mamma. Ska nog fortsätta på kiwispåret. Sen ska vi även försöka få tag på salt. Har varit ett både svårt och stundom bortglömt uppdrag hittills.

Alltså jag måste bara få avsluta med att jag shoppat galet mycket snyggiga och för det mesta billiga grejer idag. Jej. Ibland är jag lätt att tillfredsställa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0