Spökringning

Här i Kina får man titt som tätt samtal från okända  mobilnummer. Vi har fått lära oss att inte svara på dessa då det (i de fall det inte är en förvirrad vän som lånar någon annans telefon att ringa från etc) oftast rör sig om reklamsamtal där de som ringer tjänar stora pengar på antingen när man svarar, alternativt att man ringer upp och då bombarderas med reklam. Så jag svarar aldrig på okända nummer. Det är ju inte så jobbigt i sig kan man tycka. Det som däremot är smått irriterande är att dessa företag även ringer mitt i natten. Jag har haft samtal på de flesta klockslag på dygnet, och då ringer de bara just en kort signal i hopp om att man sover och ska se ett missat samtal på morgonen och då ringa upp. Många gånger vaknar jag inte av dessa korta signaler, men just i morse (på min lilla sovmorgon) så vaknade jag två minuter över sex av att det ringde i typ tre sekunder. Sen somnade jag visserligen om men sov inte alls så bra. Affärsidé att införa ett NIX i kina? Jag skulle bli deras första kund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0