KUL!

Vad kul vi hade igår och inatt hörni!!!

Ja det hade vi verkligen! Kvällen började med KTV (karaoke alltså) tillsammans med Mariannas och mina kompisar från SU där hemma samt deras kinesiske vän Tony. Vi möttes upp i stan och hittade ett riktigt riktigt bra ställe nästan på en gång, man kom in och i lobbyn hade de en liten butik med massa öl och sprit, så fick man plocka på sig allt man ville ha och så tog personalen det i en liten shoppingvagn och rullade in det i rummet man skulle vara i! Hur lustigt som helst! Vi var väl där ett par timmar, sjöng oss hesa på gamla klassiska dängor (såsom Brittan till exempel :) ) och fick i oss anseeliga mängder öl och baardi med cola. Sjukt kul! Sen ville killarna uppleva en hemmafest så vi åkte över till min franske vän Rudy som hade fest i en kompis lägenhet på 25e våningen mitt i smeten. Där hittade vi massa roligt folk från skolan, och framförallt så hittade vi en gigantisk balkong med den sjukaste utsikten över stan! Där skulle man sitta på sommrarna med lite öl och solstolar, helt galet var det! Undrar om man liksom sitter mitt i smogen dock? Äsch det kan det vara värt.

Sen var det lite olika bud på vart folk skulle, men vi hamnade på Volar igen (var där förra helgen när jag kom hem från Guilin, det superdesignade stället) där det var världens drag på dj'n igen och drinkarna lika goda sen sist. Patrik lyckades med att dansa för mycket med en kinesisk tjej så en vakt kom och sa till honom haha. Även lite annat folk från skolan hade följt med dit så det var en trevlig skara rakt igenom. Sen Lockade Jon och Julia över oss till Velvet Lounge framemot tvåtiden kanske så vi begav oss dit. Väl där hamnade jag med Patrik i baren och sen satt vi bara där och pratade tills det nästan var dags att gå. Roligaste var när han kommenterade något om att jag kan dricka en hel del utan att bli så full och jag tackade mina ungerska gener, varpå det visar sig att människan själv är ungrare till 75%! Alltså mer än jag till och med! Dock ligger jag lite före med språket, men vi roade oss ändå väldigt länge med att föra totalt osammanhängande konversationer på knacklig kinesiska och ungerska. Hann avverka ett större antal Budapestminnen också samt konstatera att det är givet att vi måste åka dit tillsammans och vara coola. Jag hänger ju alltid bara med pappa när jag är där nuförtiden liksom.

Storme såg ut att roa sig kungligt en bit bort i baren med en snygg klasskompis på varje sida också :)

Sent omsider blev vi hämtade av Marianna som gjorde oss uppmärksamma på att Bea kanske hade fått lite väl mycket innanför västen (jag hade försökt få henne att beställa vatten när jag såg henne i baren innan men det misslyckades tror jag) och att vi kanske borde börja tänka på refrängen snart. Sagt och gjort vi hängde kvar ett tag till, sen tog vi med oss Patrik och åkte hem till oss och beställde McDonalds. De vägrade leverera hamburgare dock för det fanns bara frukostmenyer, sånt blir man lite ledsen av för då är klockan mycket. Patrik och jag låg sen och pratade lite mer ungernminnen hostharkelhost och sen var det bara för mig att följa med honom ut på gatan vid sjusnåret för han var tvungen att åka hem och ta ett tåg till Beijing kl 10. Är för tillfället inte särskilt avundsjuk på deras tågåkande, dock på att de snart är i Peking!

En rakt igenom rolig kväll var det, längtar redan tills vi kan kalasa igen men nu är det fan skärpning på pluggfronten om det ska bli något tentande av här om en vecka.

Kul kul kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0