Italienskt och Muse

Våran söta klasskamrat från Italien, Ilaria, hade idag bjudit in hela klassen på italiensk middag hemma hos henne. Större delen av klassen dök upp och nog var det trevligt alltid! Massa god mat, trevliga människor osv. Första gången sen jag kom hit som jag åt riktigt hemlagad mat, kände på en gång hur mycket jag saknar det egentligen, men frågan är om saknaden är tillräckligt stor för att gå och köpa massa dyra matvaror för att laga sån mat jag lagar hemma? Är ju ingen idé att laga kinesiskt för det får man ju både godare och billigare på gatan/restaurang ändå. Kanske ska våga mig på att göra något någon dag i alla fall.

Imorgon är det helgdag i Kina, så vi var några som tänkte att vi skulle gå ut, så vi åkte till en klubb som heter Muse och mötte upp min kompis Sean (det är en tjej fast namnet kanske inte helt antyder det). Dock var jag alldeles för nykter och trött för att ha särskilt kul så jag åkte hem efter någon timme och nu sitter jag här och är glad över att vara hemma. Yay. Prio 1 imorgon är att städa. Finns inte en ledig golvplanka att kliva på på mitt golv, och jag börjar tvivla på att det faktiskt finns ett skrivbord under alla papper och prylar som ligger där. Sen måste jag väl packa lite också inför lördag. Är inte alls sugen på att åka nu, 23 timmar enkel väg på ett skitkineståg, ingen har någon aning om vad vi ska göra i en hel vecka när vi väl är på plats osv. Känns så lockande att bara stanna hemma och sova och plugga och laga mat haha. Sorgligt. Men jag har säkert kommit på bättre tankar när jag vaknar imorn.

Jag var på H&M idag. Svennigt va. Men kul. Har inte varit inne i någon på nog över en månad nästa tror jag. Kul att se allt somrigt som kommit in. Jaja. Nu jag läsa lite sova lite va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0