Besta

Jag har köpt en ny vän idag. Trist va när det går så långt att man måste köpa sina vänner. Den här var dessutom dyr. Hela 1800 rmb fick jag ge för honom.

Nä.

Det jag pratar om är min nya elektroniska ordboksgrejimoj! Alla coola japaner och koreaner har gått omkring med sådana sedan dag 1, så idag tyckte vi att det var dags att även vi fick oss ett par. Det är alltså som en liten handdator som man sen kan använda på alla möjliga sätt för att underlätta inlärningen av kinesiska. Kommer säkert inte använda de flesta funktionerna, men något som ska bli stört coolt är att kunna rita in ett tecken man inte förstår på skärmen och sen få det översatt till engelska! Kommer underlätta en hel massa tror jag! Märket heter Besta, modellen heter T-8000, om det är ngn som är intresserad av att införskaffa en egen. Får börja fundera över namn på den också snarast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0