Äsch...

Trist men skön dag det här varit hittills. Kom hem vid fem i morse efter en helkväll på The Spot, Volar och The Shelter. Volar var klart snyggast av dem, om även något dyrare men det var det värt. Sen vaknade jag vid tio av att en kines ringde på och skulle börja dilla om att vi missat nån räkning. Jag fick honom till slut att ringa upp Cathy (vår mäklare) och så kom vi överens om att hon betalar den så länge, så tittar vi på den senare och så betalar vi när det har hänt lite mer grejer i lägenheten. En annan kines var här också och mätte lite i hallen, sen lämnade han sina verktyg här och gick så jag vet inte om han ämnar komma tillbaka? Får väl se. Marianna bor hos sin pappa den här veckan och Bea och Harald har bara sovit och varit på sitt rum idag så jag har hängt i min säng alldeles ensam. Fast väldigt skönt, stundtals hostar jag lungorna ur mig och använder ett antal näsdukar per minut, men just nu känns det lite bättre. Lia, Julian och Victor och några andra är nere på stan och ville att jag skulle komma dit och hänga. Orkar jag? Vill inte shoppa något för tillfället, men kanske borde ta mig ner för lite middag med dem? Sen ska de ju faktiskt gå ut också... Kanske följa med? Svåra beslut.

Lustig, på the Shelter igår var det rena rama svenskinvasionen. Vi var fyra stycken, mötte upp Patrik o Calle, två killar från SU som är här och gör lite research för sin kandidatuppsats och som vi pluggade med i höstas, några fler av deras svenska vänner, och sen träffade vi även två Andreas och en Johan som bor här som vi träffat på en svensktillställning förra månaden. Även de hade besök av svenskar så där var väl kanske 5st till. Intressant va.

Ska fundera lite mer på hur jag ska avsluta denna dag. Kanske städa upp lite prylar också.

Wow, Harald lyfte precis upp en av våra vattendunkar som blivit hitlevereade som om den vore ett mjölkpaket. Vad stark han måste vara. Något som behöver möbleras om eller så innan han åker hem kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0