Match igår

Jajamänsan, igår small det. På planen, på läktaren, på mitt ben, ja lite överallt faktiskt!

Både jag och Josefin var grymt taggade. AIK-utstyrseln var på plats, vi var på plats, alla andra var på plats.


Jossan hade väl lite mer än bara AIK-utstyrsel på sig... :)

Från första parkett såg vi Gnaget köra över Djurgården. Och nu är det här min blogg så jag skriver så om jag vill, oavsett sanningshalten. Resultatet blev (säkert till allmänhetens jubel) 1-1 och det var väl förmodligen anledningen till att det blev en relativt lugn natt på stan. Stämningen var på topp inne på Råsunda, tack och lov blev det nytt liv i den annars så underbara AIK-klacken efter 1-1 målet, innan dess satt vi vid mittlinjen och skämdes en stund både över AIKs läktarspel och det på planen.


När matchen så var slut satt vi kvar ett tag och såg Råsunda förvandlas från folkfest till en öde, ledsen arena.


Väl på väg ner i tunnelbanan kom vi istället klokt nog på att vi skulle gå tillbaka och se om det hände något spännande utanför arenan. Kanske inte så genomtänkte så här i efter hand menmen. Efter en något dum omväg förbi södra (fullt med djurgårdare som hävde ur sig för den här bloggen opassande kommentarer) hamnade vi vid backen upp mot Solna Centrum och stod där och funderarde över om vi skulle gå in till stan eller trängas bland massa tokar. Det blev det första alternativet men då behövde vi lite mer tid för att lokalisera oss (mitt lokalsinne ligger på minusskalan) och medans vi stod där så kom det en flaska farandes bakifrån och slog ner i marken ca 20 cm bakom oss så att det flög skärvor och splitter på oss. Trevligt. Det gjorde minsann jätteont ska jag tala om men det blir nog inga bestående men på våra stackars kroppar. Så vi kände att det var läge att bege sig, och efter lite guidning från Josefin var vi så på väg mot stan och tog oss hem utan vidare incidenter. Förutom en trottoar som försvann och en polisbil som var på väg att köra över oss. Sätt på sirenerna för tusan så man hör att ni kommer.


Slutet gott, allting gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0