Experiment

Jag har de senaste två dagarna utfört ett morotsexperiment. Jag är ju egentligen dödligt allergisk mot råa morötter och vad det nu är som utsöndras när man skalar dem. Samma sak med potatis. Med dödlig avser jag här att det kliar i halsen och läpparna och att det blir lite svårare att andas. Men sen är det ju så att morötter är så gott! Jättegott! Så jag köpte ett kilo och ska nu se hur det går. Igår åt jag tre stycken på eftermiddagen. Inte jättelyckat, det kliade och hade sig hela kvällen. Dessutom blev jag orange runt munnen men det visade sig vara för att jag liksom kletat in mig själv med morot på nåt vänster. Det gick alltså bort med vatten. Så experimentet fortsätter idag och hittills verkar det gå bättre! Har ätit fyra stycken, visserligen är det lite svårt att andas just nu men inget livshotande, och det kliar betydligt mindre! Det måste gå åt rätt håll det här. Ska bli mycket intressant att se om det är möjligt att bota morotsallergi på detta sätt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0