Orkar faktiskt inte

Nej det gör jag inte. Har åkt hemifrån tidigt på morgonen och kommit hem vid 23 de tre senaste dagarna. Idag blev det några minuters sovmorgon och eftersom jag inte skulle jobba kom jag hem från skolan redan vid 19. Dock går tiden alldeles för fort ikväll, skulle bara vilja slappa slappa slappa men det blev lite jobb hemifrån samt lungnande av två föräldrar som båda vill lägga beslag på lillebror när han kommer hem ett par dagar till helgen. Lillebror har själv tydligen ingen förmåga att planera eller framföra sin egen vilja, så jag hamnade i någon slags medlingssituation. Fantastiskt att vara skilsmässobarn ibland, verklingen.

Så därför orkar jag nu inte dela med mig av något alls faktikst. Det blir tv för hela slanten ikväll, eller åtminstone den timmen framöver jag kommer vara vaken, sen ämnar jag slockna. Idag har jag provat att spraya granatäpplekoncentrat direkt i munnen, det luktade väldigt gott men smakade mest äckligt. Lite hamnade på kinden så jag gick omkring och doftade granatäpple ett par timmar. Ansökningarna till Shanghai är nu postade och på väg så nu är det bara till att vänta och se vad som händer. Hålla tummarna kan man göra också, vad nu det ska hjälpa.

Jo en grej till orkar jag dela med mig av: Blir något så fruktansvärt äcklad av SL som tillåter "mamma pappa barn-kampanjen" i sina tåg och bussar. En kampanj som fördömmer allt annat än äktenskapet mellan en man och en kvinna. På www.bevaraaktenskapet.se kan beskåda det så kallade upproret. Notera gärna att utrikesministerns fru skrivit under, är det så vi vill ha det? Bildt är en av mina favoritpolitiker genom tiderna, men det här är inte ok. Och om man betänker vilka andra kampanjer som vid tidigare tillfällen tagits bort från vår åsyn blir man nästan mörkrädd. Vi klarar inte av att se en kampanj för trosor, där man förvisso ser olika kvinnor bakifrån - dock utan att på något sätt sexifiera dem - men det tillåts att sätta upp en kampanj som inte bara kränker allmänheten utan säkerligen påverkar ett väldigt stort antal barn som antingen lever med bara en förälder, och då känner att de inte är normala då de inte lever enligt den norm som presenteras i kampanjen, eller lever i en familj med två mammor eller två pappor. Hur ska dessa barn känna sig när de över hela stan ser affischer som i sak fördömmer deras familjesituation? Vidrigt av SL att godkänna kampanjen, vidrigt av Clear Channel som tagit fram den, och vidrigt av alla de människor samt organisationer och företag som skrivit under uppropet och initierat kampanjen. Och är det inte lite vidrigt också att så många människor orkar skapa en folkstorm över några oskyldiga bilder på rumpor i rulltrappan, men negligerar denna kampanj? Visst att det har uppstått en debatt kring den nu, och det pluppar upp nya grupper som fördömmer den på Facebook hela tiden, men kampanjen pågår fortfarande. Ganska vidrigt faktiskt.

Kan väl kanske avsluta med något roligare för att lugna ner mig själv lite också. Igår när Marianna och jag var i Täby Centrum kom jag på att jag ville spana in hur tv i mobilen ser ut hos Telenor så vi gick in i deras butik och spelade dumma och frågade om vi fick kolla. Killen langar upp sin egen mobil och visar villigt upp ett  grynigt klipp ur programmet Insider. Sen ska han börja sälja grejer, och försöker pracka på mig en av de tristare modeller Sony Ericsson kommit med den senaste tiden och påstå att den är så jääävla grym. Jotack, den mobilen kostar mig 250 riksdaler att köpa loss själv, det är väl inget fel på den men inte på något sätt märkvärdig. Men på honom lät det som om det var århundradets grej. Ganska roligt när man har det jobb jag har och när man var där. Sen frågade Marianna vad de skulle ha för ett visst minneskort, han svarar ett pris som han påstår vara gryyymt billigt, varpå Marianna säger att det finns för två tredjedelar av priset hos flera andra återförsäljare. Då slänger han ur sig "jävla fascister". ?? Jaja, när vi sagt att vi skulle fundera på saken så sa han iaf att jag var välkommen att komma tillbaka och kolla på mobil-tv med honom när som helst. Jo man tackar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0