Om cider?

Hemmaaa. Sen omsider. Sjukt konstigt uttryck btw. Vart kommer det ifrån? Och heter det sent om sider eller sent omsider? Vem vet. Inte jag. Antar att det inte heter cider med c iaf. Kanske gör det det bara därför. Vi skulle hem från jobbet, kommer upp mot Fridhemsplan och det är 14 minuter tills 1an går. Orka vänta. Så M2 kommer på den briljanta idén att vi ska ta 1an åt andra hållet som precis rullade in, för den ska ju bara till Stora Essingen och vända så det måste ju vara den bussen vi ändå väntade på. Säkert. Chauffören var jättesnäll när vi frågade om vi fick åka med och vända, och ja det fick vi ju gärna göra, även om han tittade lite konstigt på oss. Så vi beger oss ut på nattlig sight seeing och åker över broar, spanar på mysiga hus och blablabla. Vet inte om vi passerade Lilla Essingen på vägen, har så dålig koll på hur Stockholm hänger ihop och jag har nog nästan aldrig varit varken på lilla eller stora. Till slut stannar bussen och jag konstaterar (högt) att alla går av. En jättegullig tjej vänder sig om och förklarar att det är ändhållplatsen. Jaha säger jag. Inte tack eller nåt annat trevligt, nejdå. Så vi sitter där och tittar med spänning ut genom fönstret, det såg väldigt trevligt ut. Essingetorget hette det och fint var det faktiskt. Så efter en väldans lång väntan och lite skrattande från chaufförens sida (oj ska ni till Gärdet, då måste ni åka heeela vägen tillbaka) åkte vi tillbaka hela långa vägen. Det tog väl sisådär 80min att komma hem från jobbet, men det var det väl värt. Mycket skratt och flams, utforskande av nya delar av staden och jaa, vad mer egentligen? Och nej, det var uppenbarligen inte den vändande bussen vi åkte med, det gick åtminstone en emellan. Nu vet vi det iaf. Och nu är jag hemma och har precis insett att jag måste åka en buss som går kl 07.35 imorn för att hinna till tandläkaren. Skoja. Och jag vet inte ens vad jag ska göra där ju. Hoppas det inte är något smärtsamt, det går inte för sig. Ska väl gå och borsta tänderna nu eller nåt antar jag.

Jävla skit AIK förlorade så klart också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0