Det hade kunnat vara ett dåligt omen

Men det blev det inte. När vi till slut lyckats samla ihop oss hemma hos mig (det var inte det lättaste vill jag lova) och skulle boka biljetterna till Kina blev det helt plötsligt becksvart i hela kvarteret. Mitt när Marianna höll på att boka. Vad, om inte det, är ett dåligt tecken? Så istället för att boka flyg fick vi sitta och mysa till massa stearinljus och med spänning invänta fortsättningen. På marken sprang securitaskillar omkring med ficklampor och skulle väl försöka styra upp det hela så att strömmen kom tillbaka, och till slut lyckades de. Så den 23e januari bär det av mina vänner. Då ser ni inte skymten av mig igen på ett halvår, om ni inte kommer och hälsar på så klart. Välkomna ska ni vara. Får min pappa bestämma ser ni inte skymten av mig på ett helt år. Så om jag kommer hem i augusti och ber att få gömma mig hos er, snälla ställ upp, det är bara för min pappa jag gömmer mig.

Dagens kommentar: "Jaha ska du till Shanghai, det är ju inte så långt ifrån Dubai, då kan du åka skidor i deras inomhusbacke". Vad fan har hänt med geografiundervisninen i det här landet? På min tid satt man åtminstone och fyllde i städer på världskartor. Att jag sedan inte kan Sveriges alla landskap och vart de är situerade kommer jag för all framtid skylla på det faktum att jag bodde i Ungern det året mina svenska kamrater fick lära sig detta. I stället är jag en fena på de ungerska distrikten. Kan vi säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0